Campagne Kinderopvang gun je iedereen

Voor de Brancheorganisatie Kinderopvang ontwikkelden we de online campagne 'Kinderopvang gun je iedereen'

Kinderopvang wordt in Nederland steeds minder vanzelfsprekend met de aanhoudende bezuinigingen. Tijd voor een bewustwordingscampagne die het belang laten inzien van de Kinderopvang. Vanaf begin september 2013 voerden we een campagne die geheel op Facebook draaide. Binnen 1 week stond het aantal likes al op 10.000. Via een sympathieke payoff, identity, interessante content in de vorm van weetjes, interactie en infographics, een viral en campagnebeelden met fotografie, lukte het binnen een aantal weken om voldoende followers te genereren met een viraal bereik. De campagne had succes; door de tegengeluiden bond de politiek in en besloot om 100 miljoen 'terug te geven' aan de sector.


De overzichtsfilm van de campagne: 

 

Enkele uitingen: 

Tijdens de eindbijeenkomst van de campagne met minister Asscher werd het grote Kom op voor Kinderopvang boek overhandigd: 

Wat als er geen kinderopvang meer is? We maakten een paar ouders flink aan het schrikken met dit scenario. De meeste ouders hadden begrip voor de actie en konden zich de paniek die een gesloten kinderopvang zou betekenen goed voorstellen. 

Wat betekent kinderopvang voor je kind? Een film vanuit het kinderperspectief. 

 

Strategie en concept: Prospektor
Creatie, art direction, brand design, payoff en illustraties: Studio Jona
Content: Prospektor / Lara Aerts 
Regie & montage films: Sanne Rovers  / Studio Meester
Motion graphics: Sara Orfali
Motion graphics overzichtsfilm: Harde K
Fotografie: Léon Hendricksx / Karijn Kakebeeke 
Styling: Iris Jacobs

Facebook
Youtube